Tracing Menggunakan Affinity Designer

 


Ha ha ha .... hari ini aku cuba tracing menggunakan Affinity Designer. Terkial kial juga sebab aku buat try & error. Selalunya guna AI je. Kali ini nak hijrah ke AFD pulak.

Nah, korang lihat sendiri hasilnya.

Ada banyak persamaan fungsi tools dalam AF dan AI. Cuma AF tambah baik fungsi dan tambah tool sahaja. Ini pandangan aku yang baru guna x sampai seminggu. Aku tak sempat explore habis lagi.

Semasa tracing memang menggunakan banyak layer. Setiap satu shape yang aku buat akan muncul satu layer baru. Aku guna hampir 40 layer .... hampir sama penggunaan PS untuk melukis.


Jika ada sedikit line error semasa lukisan dah siap, boleh guna Node Tools untuk baiki line tersebut.

Okaylah, setakat tu ada nak cerita.

Comments

Popular posts from this blog

14 Tick

40 Joy

21 Fuzzy